Iasca galbenă


Aceasta ciuperca de copac (Laetiporus sulphureus) nu prea se mananca la noi; in schimb la americani este foarte apreciata si este numita chicken of the wood.
Bineinteles ca, dupa ce m-am documentat si am vazut ca nu e nici un pericol, am mancat si eu.
Este surprinzator de frageda si totodata ferma pentru o "iasca". Pentru ca am mai gustat candva si  binecunoscutii pastravi de fag, care se vand si la piata, dar nu mi s-au parut prea grozavi, fiind destul de tari sau caltosi. Ei bine, aceasta "gainusa de padure" este foarte buna.
Ca sa vad mai intai ce gust are, am taiat-o felii mari si am inabusit-o in ulei, doar cu putina sare si piper. Are gustul ca la un picior de hrib, dar putin de tot acrisor, ca si cum as fi gatit cu un pic de lamaie; la consistenta aduce putin cu galbiorii.
Asa, prajite simplu, am inteles de ce americanii le numesc chicken of the wood: fiind albicioase si rosiatice pe margini, bucatile de ciuperca gatita semanau cu bucatile de piept de pui rumenit.
Dintr-o ciuperca mare, fiarta si data pe masina, Gil a gatit un drob, cu ou, cas, condimente:


In urmatorul video o puteti vedea foarte bine:

Si aici cineva o gateste cum am facut si eu, dar cu unt; sunt sigura ca iese si mai buna:

Inca o reteta (sa nu spuneti ca nu v-am facut pofta):
Multe ciuperci otrăvitoare sunt mortale. Am depus toate eforturile pentru a asigura exactitatea pe acest site, dar, în final, responsabilitatea pentru a manca ciuperci revine fiecăruia;există oameni care sunt alergici la toate speciile de ciuperci. Asiguraţi-vă că  identificați corect și verificați ciupercile  în detaliu.