Zacuscă cu ghebe

3 kg de ghebe fierte
1,5 kg ceapa
3 kg gogosari
circa 500 g suc de rosii
750 ml ulei
250 g masline negre obisnuite
Piper boabe
O capatana mare de usturoi
Sare mare neiodata
Ceapa tocata marunt (la robot) se pune in uleiul incins, amestecand mereu, sa se inmoaie putin: adaugam apoi ghebele fierte si trecute prin masina de tocat cu sita mare . Le lasam sa fiarba domol, vreo 20 de minute. Apoi punem gogosarii copti ( eu am procedat altfel, pentru a fi mai rapid si mai dietetic:gogsarii curatati si taiati bucati i-am inabusit intr-o cratita cu capac, in putin ulei si in sucul propriu , apoi i-am tocat prin masina, cu sita mare). Se pun gogosarii peste ciuperci si o cana de suc de rosii. Se fierbe zacusca pana ce scade ( nu mult, sa fie legumele patrunse), se pun si condimentele si daca mai trebuie, suc de rosii dupa gust. Usturoiul se pune taiat in feliute mici, o data cu maslinele ( inainte de a fi gata, cu vreun sfert de ora).
Zacusca pusa in borcane se sterilizeaza asa cum am aratat aici.
Multe ciuperci otrăvitoare sunt mortale. Am depus toate eforturile pentru a asigura exactitatea pe acest site, dar, în final, responsabilitatea pentru a manca ciuperci revine fiecăruia;există oameni care sunt alergici la toate speciile de ciuperci. Asiguraţi-vă că  identificați corect și verificați ciupercile  în detaliu.